Federacja RAZEM oferuje nieodpłatne i profesjonalne doradztwo oraz konsultacje dla suwalskich organizacji pozarządowych.
Doradzamy w zakresie pozyskiwania funduszy, prawa, księgowości, marketingu i informatyki – czyli we wszystkim, co związane jest z tematem organizacji pozarządowych. Jest to kolejna już propozycja Federacji dla działaczy NGO’sów – obok organizacji szkoleń, spotkań i udostępniania przestrzeni biurowej oraz konferencyjnej.
Zapisy:
By umówić się na doradztwo/konsultacje, zadzwoń pod nr tel. 87 565 02 58 albo skontaktuj się z nami bezpośrednio:
Suwalska Federacja Organizacji Pozarządowych RAZEM
16 – 400 Suwałki, ul. Noniewicza 91, tel./fax 87 565 02 58
e-mail: razem@federacjasuwalki.pl
Jeżeli nie wiesz, który z doradców/konsultantów może Ci pomóc, napisz maila na ww. adres z krótkim opisem swojego problemu, a my skierujemy Cię do odpowiedniej osoby.
Dla kogo?
Doradztwo skierowane jest do przedstawicieli organizacji pozarządowych zrzeszonych
w Federacji (członków, działaczy i wolontariuszy zaangażowanych organizacji członkowskich) lub członków innych suwalskich organizacji zainteresowanych przystąpieniem do Federacji (więcej: www.federacjasuwalki.pl).
Szczegółowy opis doradztwa:
Doradztwo w zakresie pozyskiwania funduszy:
– doradztwo w poszukiwaniu źródeł finansowania projektów organizacji pozarządowych (środki krajowe, środki unijne, programy Unii Europejskiej i inne);
– porady w zakresie aplikowania i rozliczania środków z dotacji;
– konsultacje założeń projektowych ( cele, działania, rezultaty, harmonogram, budżet);
– konsultacje przygotowywanych wniosków aplikacyjnych (wymogi formalne i merytoryczne);
– pomoc w kreowaniu pomysłów projektowych;
– pomoc w przygotowaniu projektów – wymogi formalne i merytoryczne;
– sprawozdawczość projektowa;
– tworzenie i prowadzenie projektów partnerskich;
– inne w zależności od zapotrzebowania.
Doradztwo w zakresie prawa:
– podstawy prawne tworzenia organizacji pozarządowych (fundacji, stowarzyszeń): wymogi formalne (dokumenty, opłaty), postępowanie odwoławcze w postępowaniu rejestrowym,
– postępowanie sądowe w przedmiocie uzyskania statusu organizacji pożytku publicznego (postępowanie rejestrowe i koszty);
– działalność pożytku publicznego: działalność nieodpłatna pożytku publicznego, działalność odpłatna pożytku publicznego, działalność gospodarcza,
– zasady współpracy organizacji pozarządowych z administracją publiczną;
– finansowanie działalności pożytku publicznego ze środków publicznych;
– wolontariat;
– spółki prawa handlowego, a działalność w sferze pożytku publicznego;
– konsultowanie projektów umów najmu, użyczenia, użytkowania i innych;
– prawo pracy – zawieranie umów: o pracę, o dzieło, zlecenia,
– inne w zależności od zapotrzebowania.
Doradztwo księgowe:
– księgowość organizacji pozarządowych;
– sporządzanie planów finansowych;
– rozliczanie dotacji;
– ubezpieczenia społeczne;
– podatki;
– sprawy kadrowo-płacowe, umowy cywilnoprawne itp.;
– inne w zależności od zapotrzebowania.
Doradztwo w zakresie marketingu:
– efektywne sposoby promocji organizacji pozarządowych;
– sposoby pozyskiwania sponsora;
– PR;
– efektywne kanały promocji:
– budżet marketingowy;
– współpraca z mediami;
– komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna;
– reklama;
– materiały reklamowe dla organizacji (gadżety) i inne w zależności od potrzeb;
– inne w zależności od zapotrzebowania.
Doradztwo w zakresie informatycznym:
– obsługa informatyczna;
– budowanie i funkcjonowanie stron internetowych;
– nowoczesne narzędzia IT;
– konserwacja sprzętu;
– usługi hostingowe i testy bezpieczeństwa;
– inne w zależności od zapotrzebowania.
Doradztwo i konsultacje odbywają się w ramach zadania „Suwalskie Inspiracje Obywatelskie”, współfinansowanego ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.